FANDOM

Denne artikkelen omhandler episoden. For kampen, se Beleiringen av Den Nordlige Vannstammen.

Beleiringen av Nordstammen, del 2 (originaltittel: The Siege of the North, Part 2) er den tjuende og siste episoden av Bok 1: Vann av Avatar: The

Koizilla destroys the Navy.png

Legend of Aang, og den tjuende episoden av hele serien. Episoden ble sendt for første gang i USA den 2. desember 2005.

Sammendrag Rediger

Etter å ha fanget Aang, trasker Zuko over Nordpolens vidder for å søke ly.

Samtidig, under Ildnasjonens invasjon av byen, Leter Sokka, Katara og Yue etter Zuko og Aang. Når Aangs ånd vender tilbake, leder den dem rett til stedet der kroppen hans befinner seg.

De redder ham, og drar tilbake til Åndeoasen. De kommer ikke tids nok til å stoppe Admiral Zhao fra å ødelegge Måneånden, slik at alle vanntemmere mister temmeevnen. Aang slår seg sammen med Havånden, La, og nedkjemper hele Ildnasjonens armada.

Samtidig gir Prinsesse Yue, som fikk livet sitt reddet av Måneånden da hun ble født dødssyk, livet sitt til Måneånden slik at den overlever. Når månen kommer tilbake på himmelen, frigjør La Aang, og angriper Zhao, som velger å dø istedenfor å bli reddet av Zuko.

Etter at kampen er over, ser Team Avatar frem til å dra videre til Jordriket, mens Zuko velger å ta en pause fra avataren for en stund.

På samme tid, i Ildnasjonen, mottar en ung dame en oppgave fra Ildhersker Ozai.

Tilfeldig wiki